Wilt u meer informatie? Vul het contactformulier in en wij nemen contact op!
 U kunt ons bereiken op telefoonnummer: 0513 820 105
Het is belangrijk dat u bij het opsporen van bijvoorbeeld kwaadaardige ziekten niet moet denken aan “de alternatieve” geneeskunde. De reguliere geneeskunde heeft voor dit soort ziektebeelden het primaat!

Behandelingen bij Praktijk Luijendijk

Intake en eerste consult

Na bevestiging van de afspraak wordt er een vragenlijst per post of mail toegestuurd. Het is voor de voorbereiding van het eerste consult belangrijk dat de vragenlijst minimaal 1 week voor de afspraak digitaal is ingevuld of het formulier teruggestuurd. In het intake-gesprek worden allereerst uw klachten besproken en de ingevulde vragenlijst doorgenomen.

Daarna volgt zo nodig lichamelijk onderzoek met eventueel aanvullend laboratorium-onderzoek. Aangevuld met enkele test-protocollen zoals in de complementaire geneeskunde gebruikelijk zijn zal u op basis van de combinatie regulier en complementair denken worden uitgelegd welke oorzakelijke factoren het ontstaan van uw klachten beïnvloed hebben.

Tot slot zal , in overleg met u , een behandelplan opgesteld worden .

Integrale geneeskunde

Lichaam en geest beïnvloeden elkaar wederzijds. Zowel positief als negatief. Ook in de periode van herstel kan dit een rol spelen.

In onze praktijk delen we de visie dat er 5 groepen van stressoren bestaan:

• voeding
  • gifstoffen
  • chronische overbelasting (mentaal en/of fysiek)
  • herhaaldelijk infectieziekten
  • chronische emotionele stress
  • Gezamenlijk bepalen zij verschillend per persoon onze mate van gezondheid. Elke cel heeft zo zijn functies , maar bovenstaande 5 stressoren zorgen voor interferenties waardoor de biochemie van een cel verstoord wordt. De diagnostiek heeft plaats tijdens het intakegesprek en de meting middels elektro-acupunctuur. Chronische ziekten worden veelal behandeld door het langdurig gebruik van medicatie.

"Als symptomen niet of onvoldoende herstellen zijn ze chronisch."
"De patiënt krijgt soms het gevoel “er maar mee te moeten leren leven”.

Elektro-acupunctuur (EAV)

Bij Elektro Acunpunctuur volgens Voll (EAV) wordt door middel van het meten van de huidweerstand van acupunctuurpunten gezocht naar verstorende invloeden op het zelfherstellende vermogen van het lichaam. Denk hierbij aan gifstoffen zoals, bv kwik, vaccinaties, resten van doorgemaakte infecties, allergieën, intoleranties.

Om zo gericht mogelijk te kunnen testen is dus een zorgvuldig ingevulde vragenlijst belangrijk. Als behandeling zal vervolgens , afhankelijk van de diagnose , gebruik gemaakt worden van Bio-Informatieve Therapie (BIT), naaldacupunctuur, oor-acupunctuur, orthomoleculaire en/of homeopathische middelen, Fytotherapie en voedingsadviezen.

Bij BIT worden er signalen aan het lichaam aangeboden, die bepaalde door het lichaam zelf geproduceerde schadelijke frequenties doet neutraliseren. Elke cel produceert namelijk elektro-magnetische signalen.

Historie

Praktijk Luijendijk is gestart in 1980 als apotheekhoudende huisartsenpraktijk door Pieter Luijendijk. Naast de reguliere geneeskunde werden ook bewust minder gangbare en minder schadelijke therapievormen toegepast. Vanwege de uitstekende resultaten werd na ruim 20 jaar afscheid genomen van de huisartsenij. Sindsdien is Pieter Luijendijk - als arts voor algemene geneeskunde - samen met zijn team gepassioneerd met alternatieve geneeskunde bezig. Hij is lid van de Artsenvereniging Voor Integrale Geneeskunde (AVIG). In 2010 heeft Praktijk Luijendijk een nieuwe vestiging geopend in Tijnje (tussen Drachten en Heerenveen).